گروه تولیدی و صنعتی پویا ماشین تک
خــانــه | تازه ترین خبرها | استراکچر | استراکچر صنعتی | سازه فولادی | Structure

استراکچر | استراکچر صنعتی | سازه فولادی | Structure

مبین فراهانی علوی

مبین فراهانی علوی

 

استراکچر

 

استراکچر های صنعتی، سازه‌ هایی هستند که برای کارخانه ها، کارگاه ها و یا دیگر صنایع به منظور پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات، مواد اولیه و یا خطوط ارتباطی طراحی می شوند.

سازه های صنعتی بیشتر در صنایع شیمیایی، متالورژی و معدن به کار می روند. و میزان استفاده از آنها روز به روز با بالا رفتن میزان فعالیت های صنعتی، در حال افزایش است. مصالح به کار رفته در بیشتر سازه های صنعتی، عمدتا سازه های بتنی و فولادی هستند، به ویژه در دودکش ها، سکوها، سیلوها و همینطور مخازن مختلف. البته گاهی اوقات در بعضی از سازه ها، علاوه بر سازه فلزی، از سازه های چوبی نیز در سکوها و برج های تهویه استفاده می شود. البته که استفاده از مصالح مقاوم‌تر در طراحی استراکچرهای صنعتی، انتخاب بهتری خواهد بود.

یک استراکچر و سازه فلزی، درمقابل تنش و بار وارده بر کل بنا، مقاومت بهتری از خود نشان خواهد داد چرا که شکل پذیری و خواص ارتجاعی بهتری در مقابل بارهای وارده بر بنا، از خود نشان می‌دهند. مصالح فلزی به دلیل همین خواص ارتجاعی، شکننده نیستند و مقاومت بالایی دارند. کارایی استفاده از یک سازه صنعتی، در صورت استفاده از قطعات پیش ساخته و استانداردسازی کل سازه، بالاتر خواهد رفت. طرح های استانداردی برای انواع مختلفی از سازه های صنعتی تهیه شده است که موجب می شوند تا بتوان ایده های فنی پیشرفته و همینطور کارآمدترین حالت استفاده از این سازه ها در صنعت را بررسی و اجرا کرد.

تولیدات پویا ماشین تک نیز شامل انواع مخازن و سازه های فلزی است. که سازه هایی مانند استراکچر ساختمانی و همینطور سازه صنعتی را نیز شامل می شود. قیمت سازه های صنعتی باتوجه به عوامل مختلفی از جمله مصالح به کار رفته در آنها و همینطور نوع نصب انواع سازه ها متفاوت است. نوع ساخت سازه ها نیز در این زمینه اثرگذار خواهد بود. برای طراحی و نصب استراکچرها و سازه ‌های فلزی، عواملی مانند موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی محل و همینطور شرایط آب و هوایی در نظر گرفته می شود.

استراکچر صنعتی در مخازن محصولات گازی و مایع:

این نوع از سازه ها در تهویه‌ و زهکشی در سیستم های تأمین آب و گاز و همینطور مخازن ذخیره روغن و مخازن تهویه‌ای، سیلو ها، برج های تانکرهای آب و مخازن تحت فشار، حوضچه ها، و همینطور تصفیه خانه های فاضلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

سازه های صنعتی معمولاً برای انجام امور خاصی در صنایع طراحی و ساخته می‌شوند. انواع سازه‌های صنعتی بسیار بالاست اما آن‌ها معمولاً به گروه‌های اصلی زیر تقسیم می‌شود:

سازه‌های انتقالی: سازه‌های انتقالی که می‌تواند شامل کانال‌ها، خطوط لوله به منظور اجرای شبکه برق و انتقال مواد خام باشد و حتی برج‌های خطوط انتقال نیرو و تیرهای خطوط ارتباطی نیز جزو سازه‌های انتقالی هستند. در برخی موارد برج‌های نوری و دودکش نیز در دسته سازه‌های انتقالی قرار می‌گیرند.
سازه‌های مخصوص صنعت نفت و گاز و سیالات: سازه‌های صنعتی جهت تهویه هوا، سازه‌هایی به منظور تخلیه آب یا حتی تأمین آب و گاز مانند بونکرها، سازه‌های صنعتی مخازن ذخیره نفت، سازه‌های صنعتی مانند سیلوها، مخازن فشار، حوضچه‌های آرامش، برج‌های خنک کننده و شبکه‌های انتقال آب در این گروه از سازه‌های صنعتی قرار می‌گیرند.
سازه‌های ساپورت – Shelter و نگهداری ماشین آلات تولیدی و فوندانسیون: هدف اصلی این نوع سازه‌های صنعتی، ساپورت از سازه اصلی است. این تجهیزات و فوندانسیون‌ها به منظور نصب دستگاه‌های صنعتی مهم و حیاتی اجرا می‌شوند.
سازه‌های حمل و نقلی: روگذر‌ها، سکوهای استقرار جرثقیل، آب‌گذرها و حتی سکوهای استقرار به جهت تخلیه بار از جمله سازه‌های صنعتی حوزه حمل و نقل هستند.

شما می‌توانید ساخت استراکچر صنعتی و اجرای سالن صنعتی ارزان را به شرکت پولادین دژ که تولید کننده انواع سازه‌های فلزی است بسپارید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا